جشنوارهها در Metaverse: چگونه پروژههای Web3 فرهنگ را مجازی میکنند؟
با توجه به اینکه متاورس به مکانی برای ارتباط تبدیل شده است، رویدادهای بزرگ تری برای جذب کاربران وارد فضای واقعیت دیجیتال می شوند و امروزه شاهد برگزاری جشنواره هایی در متاورس هستیم. متاورس خود آینده است و ادعا می کند که با بسیاری از صنایع تعامل دارد، و این ادعا را می توان با میزان فعالیتی که در حوزه Web3-metaverse انجام می شود، پشتیبانی کرد.
حضور در Metaverse 2022 تا حدودی شبیه به یک بازی ویدیویی شبیه سیمز است و بیشتر شبیه به سازمانهای دولتی است که از Metaverse برای ایجاد شبکههای مجازی برای برقراری ارتباط با نسلهای آینده مشتریان یا کشورهایی که با تهدید وجودی نسخههای تغییر آب و هوای خود مواجه هستند، استفاده میکنند.
یکی از راه هایی که برندها و سازمان ها از Metaverse استفاده می کنند، میزبانی رویدادهای مجازی در مقیاس بزرگ در Metaverse است که بسیار شبیه به رویدادهایی است که قبلاً در زندگی واقعی برگزار می شد.
این نوع فعالیت متاورس در سال گذشته بسیار دیده شده است که یکی از مهمترین آنها برگزاری اولین هفته مد Metaverse در آوریل 2022 بود. این رویداد از علاقه مندان، طراحان و برندهای مد به واقعیت مجازی دعوت کرد تا در فعالیت ها شرکت کنند. ، که منعکس کننده رویدادهای واقعی از هفته های مد در سراسر جهان است. کت واک، مهمانی های دی جی، گفتگو و موارد دیگر در نسخه دیجیتال رویداد نمادین صنعت مد گنجانده شده است.
جشنواره افتخار در خرداد ماه برگزار شد. درست مانند هفته مد، هر چیزی که میتوانست در یک رویداد فیزیکی تجربه شود، بازسازی شد، اما با موارد اضافی که فقط از طریق واقعیت دیجیتال امکانپذیر شد، از جمله یک بازی با مضمون غرور که توسط تماشاگران جشنواره انجام میشود. از 24 ژوئن 2022:
مسیر رنگین کمان را به سمت Dere Taluk دنبال کنید تا #غرور را جشن بگیرید، جایی که می توانید معتبرترین خود باشید! @People0fCrypto یک بازی ارائه می دهد که تجربه فرهنگی در میان #Web3 را برجسته می کند.
او اخیراً یک فستیوال موسیقی چهار روزه با سرفصلهای اصلی از جمله Björk، Ozzy Osbourne و Soulja Boy برگزار کرد. این رویداد دارای صحنه های متعددی بود که با زیبایی شناسی اجراکننده همراه با سایر جاذبه های تعاملی برای بازدیدکنندگان جشنواره طراحی شده بودند.
جشنواره های فیزیکی با این کالیبر صدها هزار و حتی صدها میلیون دلار در مواردی مانند جشنواره موسیقی محبوب Coachella هزینه دارند. جدای از بحث هزینه، برخی از جشنواره ها نیازمند سال ها برنامه ریزی پیشرفته و ماه ها آمادگی فیزیکی هستند. همه چیز به این بستگی دارد که آیا ما می خواهیم آن را یک دستاورد بزرگ برای ایجاد یک رویداد بزرگ یا ساده جلوه دادن آن رویداد بنامیم.
با توجه به اینکه جشنوارهها و رویدادهای مهمی مانند هفته مد هنوز دیجیتالی هستند و در اجلاس Metaverse برگزار میشوند، سوال این است که برای ایجاد چنین تجربهای چه چیزی لازم است؟ همچنین، تفاوت با یک مراسم فیزیکی چیست؟
یک موضوع رایج در میان کسانی که درگیر رویدادها و جشنواره های فراجهانی در مقیاس بزرگ هستند این است که فضا واقعاً پیچیده است! از آنجایی که هنوز پیشرفت نسبتا جدیدی در فعالیت آنلاین هم برای برنامه نویسان و هم برای کاربران وجود دارد، یادگیری و آموزش بیشتری باید برای افراد فراهم شود.
او یکی از مجریان موسس جشنواره پراید امسال در سندباکس است. او به کوین تلگراف گفت:
“نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که برگزاری جشنواره ها و تجربیات در متاورس یک تجربه بسیار جدید است و ما در حال ساختن و ایجاد چیزی هستیم که شبیه هر روز زندگی ما باشد.”
این “طرح” شامل مجموعه متفاوتی از تدارکات و برنامه ریزی مرتبط با دنیای مجازی است.
حمید با فیلم جعبه شنی مثال زد. از آنجایی که فراجهان هنوز به طور کامل باز نشده و در حال حاضر در حالت آلفا قرار دارد، برنامه ریزی بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. وی در ادامه توضیح داد:
با Metaverse، میتوانید در جهانهای موجود بسازید و ایجاد کنید و تجربه کاربری موجود را اصلاح کنید و به شما امکان میدهد در مدت زمان کوتاهتری به اهداف خود برسید.
او تأیید کرد که به طور کلی، ایجاد یک تجربه از ابتدا میتواند ماهها طول بکشد و زمان بیشتری باید برای آزمایش باگ صرف شود.
آنچه همه بر سر آن توافق دارند، امکانات بی حد و حصر برای استفاده از فضا در متاوره است که به سادگی در جهان فیزیکی وجود ندارد. . مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، Raluca Cherciu، که محل برگزاری OxArena را در جشنواره چهار روزه موسیقی Decentraland اداره می کرد، به Cointelegraph گفت:
“در متاوره، آنچه ممکن است معنایی کاملاً جدید به خود می گیرد و قوانین فیزیک اعمال نمی شوند.”
وی ادامه داد که به عنوان مکانی بدون محدودیت مکانی، از منظر معماری، کاربران و توسعه دهندگان می توانند هر چیزی را که تصور می کنند خلق کنند. دیگر لازم نیست نگران چیزهایی مانند گرفتن مجوز باشید و می توانید مناطق بسیار وسیع تری برای بازی و ساخت داشته باشید.
اخبار حمید در ادامه به این نکته اشاره کرد که جدای از محدودیت فضا در متاورژن، هیچ حد و مرزی وجود ندارد. مردم از سراسر جهان می توانند در جشنواره متاورس شرکت کنند و هزینه های معمول سفر مانند بلیط هواپیما و اقامت را به حداقل برسانند. او توضیح داد که:
این درها را به روی جشنواره های جهانی باز می کند که در آن همه می توانند تجربیات مشابهی را از هزاران کیلومتر دورتر به اشتراک بگذارند.”
با این حال، در یک محیط بدون مرز، مشکلات به وجود خواهد آمد! همانطور که Cherciu اشاره کرد، یک مانع بزرگ ایجاد برنامههایی است که در چندین منطقه زمانی کار میکنند، که به گفته او میتواند بر حضور در رویداد تأثیر بگذارد.
با این حال، جنبه اجتماعی یکی از مهمترین عناصر برای برگزارکنندگان جشنواره دیجیتال است. یک جامعه الهام بخش تمام چیزی است که ما برای ایجاد یک تجربه نیاز داریم.
، تهیه کننده ارشد واقعیت و رویدادها در بنیاد دسنترالند، به کوین تلگراف گفت که هدف جشنواره های متاورس این است که به شرکت کنندگان “احساس بی نظیری از تعلق” بدهد. او گفت که جنبه های خاصی از تجربیات در متاورس وجود خواهد داشت که ناقص هستند، مانند حضور فیزیکی در بین هزاران نفر یا در آغوش گرفتن دوستان در یک کنسرت! با این حال او توضیح داد که:
من همیشه میخواهم تاکید کنم که رویدادهای مجازی جایگزین رویدادهای IRL نیستند، بلکه مکمل هم هستند و اجازه میدهند تجربههای فراگیرتری داشته باشند.”
اخبار حمید می گوید که برای ایجاد یک تجربه مجازی مکمل، منسجم و جذاب برای جامعه فیزیکی، درک قوی از جامعه ای که جشنواره به آن اختصاص دارد موضوع بسیار مهمی است.
او گفت که توسعهدهندگان باید اطمینان حاصل کنند که «بازی و تجربهای که ایجاد میکنند با مخاطبانی که دعوت میکنند در تعامل باشد» و ادامه داد:
“شما می خواهید لحظه ای را ایجاد کنید که جامعه Web3 موجود از آن لذت ببرد، و تجربه ای را ایجاد کنید که جامعه Web2 بخواهد زمانی که شروع به کاوش در فراجهان ها می کند، آن را تجربه کند.”
یکی از راه هایی که در ایجاد این تجربیات نباید نادیده گرفته شود، انتخاب هنرمندانی است که واقعاً علاقه مند به تعامل با جامعه خود به روشی جدید هستند.
همانطور که هنرمندان جریان اصلی همچنان راه خود را پیدا کرده و وارد جهان می شوند، جشنواره ها و سایر رویدادهای مجازی در مقیاس بزرگ نیز می توانند به توسعه این روند کمک کنند.
کاسیمیرو می گوید اجرا در دنیای مجازی آزادی خلاقیت بیشتری را برای هنرمندان ایجاد می کند و اظهار داشت:
“هنرمندان در این پلتفرم آزادی کامل دارند تا داستان های خود را بیان کنند و روایت های منحصر به فرد خود را هر طور که می خواهند ارائه دهند.”
او ادعا می کند که متاورس حتی می تواند به هنرمندان کمک کند تا خود را به عنوان شخصیت یا عناصر آهنگ هایشان بسازند. هویت در دنیای مجازی یک مسئله بزرگ برای کاربران و آواتارهای دیجیتال است.
هنگامی که صحبت از هنرمندان می شود، متاورز همچنین به عنوان “فضایی برای گسترش هویت از طریق داستان سرایی” عمل می کند. امسال، شبکه سرگرمی MTV جایزه جدیدی را برای “” به عنوان یک رده مسابقه رسمی معرفی کرد.
حمید میگوید یکی دیگر از جنبههای استقرار Metaverse این است که حامیان میتوانند معیارهای زنده دریافت کنند و برای نظارت بر رضایت جامعه از استقرار، «شنود اجتماعی زنده» را اجرا کنند.
فراتر از رضایت جامعه، موانع دیگری نیز وجود دارد که باید در هنگام ایجاد یک جشنواره دیجیتال در نظر گرفت. کاسیمیرو در این مورد می گوید:
باز نگه داشتن کانالهای ارتباطی یکی از بزرگترین چالشها است، بهویژه زمانی که با پلتفرمهای مختلف کار میکنید.» او همچنین گفت که یافتن تعادلی بین تشویق هنرمندان برای پیشبردن مرزهای خلاقانهشان و در عین حال حصول اطمینان از وجود فناوری، که از اینها پشتیبانی میکند. رویاها یک چالش بزرگ است
حمید مشکل قدیمی که فضای وب 3 مدام با آن مواجه است را بحث آموزش دانست و در این خصوص می گوید:
ما باید ورود به این فضاها را در دسترستر کنیم و سازمانهای مختلف را در مورد هر آنچه میتوان از طریق این فناوری به دست آورد، آموزش داد.»
وظیفه یادگیری آنچه برای اجرای یک جشنواره دیجیتالی نیاز است و در عین حال آموزش نحوه مشارکت به جوامع کار کوچکی نیست. با این حال حمید معتقد است جشنواره ها یکی از بهترین راه ها برای این کار خواهد بود.
او گفت:
رویدادهای فرهنگی مانند جشنوارههای پراید، ماه تاریخ زنان، ماه تاریخ سیاه زمانهای بسیار خوبی برای ایجاد تجربههای منحصربهفرد Metaverse هستند که به افزایش آگاهی کاربران از این فناوری جدید کمک میکنند.»
متاوره هرگز نخواهد مرد! بر اساس این گزارش، تنها در سه ماهه گذشته صدها میلیون دلار برای توسعه متاورس هزینه شده است.
متاورس همچنان بخش بزرگی از موفقیت سایر ابزارهای توکن غیرقابل تعویض (NFT) در Web3 است. به گفته ناظران و کارشناسان این صنعت، چه چیزی به موفقیت متاورس و نقاط عطف آن کمک می کند، سوال مهمی است و آن چیزی جز «دسترسی» نیست! به گفته حمید، آینده جشنواره های متاورس «از هر وسیله و هر کجا قابل دسترس خواهد بود».
کاسیمیرو همچنین اضافه کرد که از سال 2019 کنسرت های مجازی زیادی برگزار کرده است و تردیدی ندارد که این کنسرت ها همچنان در صنعت جریان اصلی خواهند بود.
طی سه سال گذشته یک تغییر فرهنگی به سمت یک دهکده جهانی با دسترسی جهانی به محتوا صورت گرفته است.
برای Cherciu، دسترسی و تعامل اجتماعی عناصر غالب برای تمام فعالیت های Metaverse خواهد بود. او گفت:
Metaverse فرصتهای جدیدی را برای افرادی که از نظر اقتصادی، جسمی یا روانی ضعیف هستند، فراهم میکند تا در تجربیات اجتماعی با ارزش شرکت کنند که در غیر این صورت نمیتوانند در آن شرکت کنند.
این مطلب توسط تیم تحریریه کوین اکسو گردآوری شده است.