مدیر بلاک چین می گوید که صاحب آینده سرگرمی های دیجیتال است
فناوری های وب 3 نحوه تعامل ما با انواع سرگرمی ها را تغییر می دهند و مهم ترین ویژگی این فناوری مالکیت است. در حال ریشه کن کردن صنایع سرگرمی سنتی با روشی جدید برای ایجاد و تعامل با محتوای دیجیتال است.
صنعت قبلاً دیده است که توکنهای غیرقابل تعویض () پتانسیل تغییر روش ساخت برنامههای تلویزیونی را نشان میدهند. افزایش فعالیت Metaverse هنرمندان را با فرصت های جدیدی برای اجرا و برقراری ارتباط با طرفداران خود به چالش کشیده است.
تمام استفاده از فناوری Web3 برای پیشبرد آینده سرگرمی دیجیتال شامل یک جزء کلیدی است و آن مالکیت است. مالکیت یکی از ویژگی های تعیین کننده ای است که فعالیت Web3 را متمایز می کند. به گفته کارشناسان صنعت، این ویژگی نه تنها برای سرگرمی های دیجیتال، بلکه برای آینده نیز موثر خواهد بود.
کوین تلگراف با مدیر عامل رسانه و سرگرمی بلاک چین در مورد آنچه که مصرف کنندگان می توانند در آینده سرگرمی های متاورس و دیجیتال انتظار داشته باشند صحبت می کند.
مهمتر از همه، به کاربرانی که واقعاً با محتوا درگیر هستند، به جای برجسته کردن چند پلتفرم قدرتمند، مالکیت قدرت را می دهد. لیو تاکید کرد، به ویژه، هم کاربران و هم پلتفرمها از «اقتصادهای توکنشده برای تجارت سرگرمی» سود میبرند. بر اساس گزارش ها:
پلتفرم هایی که Web3 را اتخاذ می کنند، در زمانی که حاشیه های مدل های کسب و کار Web2 در حال کاهش است، راه های جدیدی برای کسب درآمد به دست می آورند.
این در زمانی اتفاق می افتد که رقابت در صنعت استریم نتایج آشفته ای را برای ارائه دهندگان خدمات ایجاد می کند. بر این اساس پلتفرم هایی مانند دیزنی در سه ماهه اخیر شاهد افزایش مشترکین بوده اند. با این حال، سهام تا 9 درصد سقوط کرد و درآمد برآوردهای رسمی را از دست داد.
به گفته میچ لیو، جنگ های پخش جریانی منجر به هزینه های بالاتر برای مصرف کنندگان و تبلیغات بیشتر می شود. در عوض، او چنین پلتفرمهایی را پیشنهاد میکند که مدلهای تجاری جدیدی را اتخاذ کنند که بر تجربه کاربر تأکید دارد و این از طریق مالکیت به دست میآید:
“کلید این است که به کاربران و طرفداران اجازه دهید نظر خود را بیان کنند، نه اینکه هر تصمیمی را از بالا به پایین بگیرید.”
لیو توضیحاتش را ادامه داد:
“بازگرداندن کنترل بیشتر به کاربران، چه مالکیت غیرقابل تغییر یک ویدیو یا حق رای دادن در مورد نحوه عملکرد پلتفرم، به جلوگیری از متمرکز شدن کمک می کند.”
فعالیت Metaverse یکی از راههای بهبود ویژه تجربه کاربر از طریق مالکیت است. درست همانطور که سرمایه گذاران به متاورس روی می آورند، پلتفرم های سرگرمی می توانند از مرز جدیدی با موانع کمتر بین مخاطبان بهره مند شوند. بر اساس گزارش ها:
“اقتصادهای غیرمتمرکز و مالکیت کاربر را می توان از ابتدا به عنوان فراجهان ایجاد کرد.”
بر اساس گزارش اخیر، بازیهای متاورس و پروژههای بلاک چین مجموعاً ۱.۳ میلیارد دلار در سهماهه سوم جذب کردند.
شرکتهای حاضر در این فضا نیز پتانسیل Web3 را برای سرمایهگذاری سرگرمی میبینند، زیرا توسعهدهنده بلاک چین Ripple یک صندوق 250 میلیون دلاری برای حمایت از سرگرمیها و پروژههای Web3 متمرکز بر رسانه راهاندازی کرد. موج دوم سازندگان آن از 18 اکتبر امسال آغاز شد.
این مطلب توسط تیم تحریریه کوین اکسو گردآوری شده است.