کارگردان می گوید توکن های NFT و Soulbound ساخت فیلم Web3 را تعریف می کنند
از آنجایی که صنایع مختلف از ابزارهای Web3 استفاده میکنند، دنیای فیلمسازی میتواند از NFT و پیشنهادات توکن در حال ظهور برای تعریف عصر جدیدی از سینما بیاموزد و فیلمسازی Web3 میتواند به سود قابل توجهی دست یابد.
ابزارها و نوآوری های Web3 راه خود را به صنایع مختلف بزرگ در سراسر جهان باز می کنند. برخی از صنایع مانند ورزش و موسیقی جهش بزرگی در پذیرش این فناوری داشته اند. با این حال، دنیای سینما چنین علاقه ای به پذیرش نشان نداده است.
برخی از فیلمسازان در گذشته از DAO به عنوان ابزاری برای افزایش تعامل جامعه پیرامون پروژه های سینمایی استفاده کرده اند. اخیراً نام های بزرگ دنیای سرگرمی های سینمایی مانند دیزنی گام های بزرگ تری در این فضا برداشته اند و وکلای مرتبط با Web3 را استخدام کرده اند و شبکه بلاک چین Polygon را در برنامه شتاب دهنده خود قرار داده اند.
Cointelegraph با کارگردانی که در حال حاضر در حال توسعه پروژه فیلم Web3 Departed Apes است صحبت کرد تا بهتر بفهمد چگونه ابزارهای Web3 مانند توکنهای غیر قابل تعویض (NFT) میتوانند در خدمت سینما باشند. علاوه بر این، فانگ کمک کرد تا مشخص شود که چه چیزی یک فیلم Web3 را می سازد و اینکه آیا این فیلم به عنوان یک ژانر خاص به حساب می آید یا خیر.
در حالی که در دنیای فیلم، هیاهوی زیادی در مورد ابزارهای Web3 وجود ندارد، فانگ استدلال می کند که این دو جهان یک کیفیت ذاتی مشترک دارند و آن توانایی “بصری” بودن است. به گفته فانگ:
«فیلمها فقط تصاویر متحرکی هستند که داستانها را روایت میکنند. این همه شهودی است. به نظر من این صنعت علاوه بر فناوری Web3 بر قابلیت های بصری نیز بنا شده است.»
با این حال، جایی که صنعت فیلم ممکن است در مورد کل جنبش NFT مردد باشد، حقوق مالکیت معنوی (IP) است. به گفته فانگ:
با ارزش ترین دارایی شرکت های فیلم، مالکیت معنوی آنها (IP) است. حتی اگر از این موضوع تعجب کنید، به سمت چیزی که ممکن است احتمال به خطر افتادن هر یک از آدرس های IP را افزایش دهد، حرکت نخواهید کرد. آنها بسیار محتاط و محتاط هستند که کاملاً قابل درک است.”
ما میتوانیم این را در نبرد اخیر بین کارگردان پرفروش و استودیوی فیلم Miramax بر سر فیلمهای NFT بر اساس فیلم موفق سابق Pulp Fiction ببینیم. موضوع اصلی در این مورد حقوق مالکیت بود.
با این حال، فانگ راههایی را برجسته کرد که این ابزارها همچنان میتوانند برای جوامع در دنیای متقاطع فیلمسازی وب 3 و وب 3 مفید باشند. او استفاده از Roo برای NFT را به عنوان «اتاق نویسنده» برای مشارکت دادن جامعه رو، که معمولاً «درهای بسته است» پیشنهاد کرد. “عنصر فیلمسازی
کارگردان همچنین تاکید کرد که چگونه SBT ها می توانند به سازندگان کمک کنند تا بین کسانی که توزیع کننده NFT هستند و کسانی که به پروژه علاقه مند هستند، تمایز قائل شوند. با توجه به او:
“ما از این ویژگی بیشتر به عنوان نشان افتخار برای آن حامیان اولیه استفاده خواهیم کرد.”
نیش ادامه داد که در حال حاضر تعریف خاصی از فیلم های وب 3 وجود ندارد، اما با دو دیدگاه اصلی روبرو هستیم:
- یا فیلمی بر اساس شخصیت هایی که از فضای وب 3 سرچشمه می گیرند، مانند فیلمی که قرار بود توسط آن ساخته شود
- یا فیلمی که در متاورس نمایش داده می شود. به عبارت دیگر، یک فیلم استاندارد بگیرید و از طریق روشهایی که بینندگان با آن تعامل دارند، آن را به Web3 تبدیل کنید.
در مجموع، کارگردان تاکید کرد که ما هنوز برای توسعه کل فضا به زمان زیادی نیاز داریم، بنابراین کسانی که در سینما هستند باید هنگام ورود به فضا و کاوش، «سطح ریسک پذیری» بالایی داشته باشند.
این مطلب توسط تیم تحریریه کوین اکسو گردآوری شده است.