اخبار وب 3

بازی‌های Web3 عصر جدیدی از بازی‌های کسب درآمد را آغاز کردند

با توجه به اینکه بخش بازی Web3 اغلب از طرح‌های اقتصادی درون بازی برای کسب درآمد بی‌ثبات استفاده می‌کند، به عنوان یک اقتصاد خدماتی در نظر گرفته می‌شود که برای گیمرها بدون نیاز به سرمایه‌گذاری Web3 قابل دسترسی است.
در حالی که سال 2021 بیشتر به دلیل افزایش قیمت های انفجاری که در دارایی های کریپتو و NFT دیده می شد، به یاد می آمد، همچنین شاهد گسترش سریع پذیرش مصرف کنندگان بود که بیش از 50 درصد از کل فعالیت ها در صنعت بلاک چین را تشکیل می دهد.
اکثر این بازی‌های Web3 از طراحی همتا به همتا (P2E) استفاده می‌کنند که در آن بازیکنان برای زمان صرف شده، تلاش و دستاوردهای بازی پاداش دریافت می‌کنند. اکثر بازی‌های وب 3 در قالب، با ترکیب گیم‌پلی اصلی با مکانیک اقتصادی، به گیمرها با آیتم‌های درون بازی در قالب NFT یا توکن‌های پلتفرم اختصاصی پاداش می‌دهند.
با این حال، ثابت شده است که این مدل در بازارهای نزولی بسیار ناپایدار است، و توسعه دهندگان بازی Web3 را مجبور به توسل به یک راه حل ترکیبی شامل NFT و Fungible Tokens (FT) کرده است. این نسل با ارائه نقدینگی بهتر به لطف اقتصاد مبادله ای، جای خود را به یک طراحی اقتصادی انقلابی داده است که می تواند بخش بازی P2E Web3 را برای دستیابی به پایداری بهتر تقویت کند.

بازی‌های Web3 فقط NFT که به دلیل اقتصاد کمی توسعه‌یافته به عنوان Gen 0 نیز شناخته می‌شوند، مستعد مشکلات نقدینگی رمزی، ارزیابی دارایی‌ها و تعداد کم تراکنش‌ها هستند. در چنین بازی‌هایی، حجم پایین معاملات NFT، ارزش افزوده اقتصاد بازی را محدود می‌کند و بر ارزش بازار توکن‌های بومی تأثیر منفی می‌گذارد. این نقص طراحی را با بازار نزولی کریپتو ترکیب کنید و خواهید فهمید که چرا بسیاری از این بازی ها در چنین سناریوهایی شکست می خورند.
علاوه بر این، بسیاری از این بازی‌های Gen 0 به سادگی نسخه‌های توکن‌شده بازی‌های Web2 هستند که خارج از بلاک چین کار می‌کنند اما از دارایی‌های رمزنگاری در تلاش برای ارتباط با کاربران Web3 استفاده می‌کنند. در نتیجه، اکثر این بازی‌ها بیش از چند ماه اول پس از راه‌اندازی دوام نمی‌آورند و اکثر کاربرانشان با NFT‌هایی مواجه می‌شوند که ارزش ملموسی در خارج از بازی ندارند. بنابراین، نیاز به گیم‌پلی قانع‌کننده با پشتوانه برنامه‌های اقتصادی قوی برای پایداری آینده بخش بازی‌های بلاک چین حیاتی است.

اولین قدم در این مسیر، معرفی نسل بعدی بازی‌های Web3 است، بازی‌هایی که از توکن‌های قابل مبادله استفاده می‌کنند که حجم تراکنش‌های بالاتری را نشان می‌دهند و NFT برای آیتم‌های با ارزش‌تر درون بازی.
یک مثال قابل توجه پلتفرم Star Atlas است که به کاربران این فرصت را می دهد تا زندگی در فضا را تجربه کنند و آینده واقعیت را با فضاپیمای سفارشی خود کشف کنند.
با معرفی توکن‌های قابل معامله که عمر محدودی دارند و می‌توان با استفاده از توکن داخلی در بازی خریداری کرد، چنین پروژه‌هایی می‌توانند حجم تراکنش‌های بسیار بیشتری تولید کنند و اساساً معیارهای عرضه و تقاضا را ثابت نگه دارند.
با این حال، با اعلام راه‌اندازی آتی ویژگی اقتصاد خدمات، بازی کشاورزی رمزنگاری Web3 به‌طور کامل شاهد گام تکاملی بعدی خود، معرفی گیمرها با یک مدل اقتصادی خودگردان است.

CropBytes با معرفی راه‌هایی برای مشارکت سرمایه‌گذاران Web3 در بخش بازی‌های Web3، مفهوم اقتصاد خدماتی را پیشرو کرد که در آن؛ گیمرها می توانند با استفاده از دارایی های متعلق به سرمایه گذاران یا معامله گران درآمد کسب کنند. CropBytes با نام تجاری این مدل جدید به عنوان “دریافت پول برای بازی”، به گیمرها اجازه می دهد تا از توکن های CBX بومی خود برای پرداخت هزینه خدماتی مانند کشت محصولات کشاورزی یا غذا دادن به حیوانات مزرعه از طرف خود به سایر کاربران استفاده کنند. از سوی دیگر، آنها همچنین می توانند NFT های خود را با پرداخت هزینه به سایر گیمرها قرض دهند.
از آنجایی که گیمرها دارایی‌ها را مبادله می‌کنند و اقلام درون بازی را جمع‌آوری می‌کنند که می‌توان آن‌ها را برای توکن بازخرید کرد، CropBytes یک گام به باز کردن پتانسیل کامل بازی‌های بلاک چین و بهره‌گیری از قدرت کریپتو برای ایجاد یک اقتصاد مجازی پایدار و متعادل نزدیک‌تر است.

معرفی اصول اقتصاد خدمات می تواند به بخش بازی Web3 کمک کند تا حجم تراکنش را افزایش دهد و به تولید نقدینگی لازم برای ایجاد اقتصادهای بازی کمک کند که بتوانند در برابر رکود طولانی مدت بازار کریپتو مقاومت کنند، درست مانند آنچه امروز در حال تجربه آن هستیم.
CropBytes یکی از اولین بازی‌های بلاک چین بود که رویکرد اقتصاد خدماتی را اتخاذ کرد و اکنون نام‌های بزرگ در این فضا از این روش پیروی می‌کنند. Axie Homeland اخیراً آلفای خود را منتشر کرده است که به بازیکنان اجازه می دهد تا Axie Homeland خود را کشاورزی کنند و منابعی را برای خرج کردن در بازی تولید کنند. مفاهیم اقتصاد خدمات در حال تبدیل شدن به یک رویکرد پیشرو در اکوسیستم بازی بلاک چین است.
علاوه بر این، معرفی کارکردهای مدیریتی، پیشرفت طبیعی بعدی فضا خواهد بود. با این حال، این ابتدا به بازیکنان موجود نیاز دارد تا خدمات در مقیاس بزرگ را توسعه دهند و اقتصادهای مبادله ای را توسعه دهند، که به نوبه خود به آنها کمک می کند تا به سطحی برسند که سرمایه گذاران، دارندگان توکن و سایر سهامداران بتوانند اکوسیستم بازی گسترده تر را مدیریت کنند.

 
این مطلب توسط تیم تحریریه کوین اکسو گردآوری شده است.

تحریریه کوین اکسو

ما در کوین اکسو در تلاشیم تا تازه های دنیای ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار دهیم. و امیدواریم با کمک شما دوست داران کریپتو کارنسی روز به روز بهتر خواهیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا